FAQ

Hoe kan ik het beste een wereldreis plannen?
Een wereldreis plannen vraagt een lange en goede voorbereiding. Hier vind je alles over het plannen van een wereldreis
Vanzelfsprekend hoort het afsluiten van een passende reisverzekering ook bij de planning van je wereldreis.
Voor welke periode kan ik de Globetrotter Verzekering afsluiten?
Je kunt de Globetrotter Verzekering per maand afsluiten voor minimaal één maand en maximaal 24 maanden. De minimum premie is voor twee maanden. Als je tussentijds de verzekering wilt verlengen is dat mogelijk tot maximaal 24 maanden. Kom je eerder terug dan gepland? Als je geen schade hebt gemeld, dan krijg je een deel van je betaalde premie teruggestort. Dit bedrag wordt berekend in hele maanden.
Je hebt recht op teruggave van premie als je:
  • minimaal een maand eerder naar Nederland komt vóór de einddatum van je verzekering.
  • geen schadeclaim bij Allianz Global Assistance hebt ingediend.
Waarom zou ik kiezen voor de Globetrotter Verzekering?
Hieronder vind je 3 belangrijke redenen waarom je de Globetrotter Verzekering zou moeten afsluiten:
  1. Als je meer dan 1 maand en niet langer dan 24 maanden naar het buitenland gaat, is de Globetrotter Verzekering speciaal voor jou ontwikkeld. Je bent niet alleen verzekerd tijdens je reis, maar ook als je vrijwilligerswerk verricht of aan het studeren bent. Reguliere reisverzekeringen bieden deze mogelijkheid vaak niet, dus houd dit goed in de gaten.
  2. Je kunt je bij de Globetrotter Verzekering ook voor medische kosten verzekeren. Dit kan als aanvulling op je Nederlandse zorgverzekering. Als je door je reis geen recht meer hebt op deze verzekering (dit recht vervalt vaak als je gaat werken in het buitenland), dan kun je terugvallen op de dekking Medische Kosten Volledig. Hiermee ben je in het buitenland gedekt voor medisch noodzakelijke kosten, ook als je geen zorgverzekering meer hebt in Nederland.
  3. Bij de Globetrotter Verzekering ben je standaard verzekerd voor reguliere werk op bijvoorbeeld een kantoor of in de horeca.  Als je in het buitenland werkzaamheden gaat verrichten met een hoger risico, bijvoorbeeld in de bouw of als kok, dan ben je tegen betaling van een toeslag ook goed verzekerd.
Voor hoeveel personen kan ik de Globetrotter Verzekering afsluiten?
Het is mogelijk om de Globetrotter Verzekering ook direct af te sluiten voor je vrienden of familie met wie je op reis gaat. Je staat dan samen op een polis en betaalt eenmalig de poliskosten á € 4,50. In totaal kunnen er maximaal 9 personen op één polis staan.
Krijg ik premie terug van mijn Globetrotter Verzekering als ik eerder terugkom van mijn reis?
Als je eerder terugkomt van je reis dan gepland, kun je de Globetrotter Verzekering beëindigen. Als je geen schadeclaim hebt ingediend, krijg je de premie van de volledig niet gebruikte maanden teruggestort op je rekening.
Je hebt recht op premierestitutie als je:
  • minimaal een maand eerder terugkomt voor de einddatum van je verzekering.
  • geen schadeclaim hebt ingediend bij Allianz Global Assistance.
Wat is het verschil tussen de Globetrotter Verzekering en een doorlopende reisverzekering?
Voor lange buitenlandse reizen biedt een doorlopende reisverzekering over het algemeen niet voldoende dekking. Je bent dan vaak niet langer dan 60 of 180 dagen aaneengesloten verzekerd. Er zijn ook doorlopende reisverzekeringen voor 365 dagen aaneengesloten reizen, maar vaak zijn de dekkingen dan niet voldoende.
De Globetrotter Verzekering is speciaal ontwikkeld voor mensen die voor langere tijd naar het buitenland gaan. Wij raden je daarom aan om te kiezen voor deze verzekering als je een wereldreis gaat maken of gaat werken of studeren in het buitenland.
Ben ik verzekerd op de Globetrotter Verzekering als ik ga werken tijdens mijn buitenlandse reis?
Met de Globetrotter Verzekering ben je tijdens je reis standaard gedekt voor werk met een laag risico. Bijvoorbeeld als je gaat werken op een kantoor of in de horeca. Als je tijdens je reis werkzaamheden gaat verrichten met een hoger risico, bijvoorbeeld in de bouw of als kok, dan ben je tegen betaling van een toeslag ook goed verzekerd.
Het verhoogde risico heeft Allianz Global Assistance onderverdeeld in drie categorieën: licht verhoogd, verhoogd en zwaar verhoogd. Welke type werkzaamheden onder deze categorieën vallen, vind je op de beroepsrisico pagina.
Ben ik gedekt tijdens sporten op de Globetrotter Verzekering?
Sporten als recreatief duiken, langlaufen en schaatsen zijn standaard verzekerd. Hiervoor hoef je geen extra dekking af te sluiten. Maar als je andere wintersporten (bijvoorbeeld skiën/ snowboarden) of bijzondere sporten (zoals abseilen, raften, etc) gaat doen, dan sluit je hiervoor de extra dekking "Wintersport en bijzondere sporten" af.

Let op, als je zowel de dekking "Ongevallen" als de dekking "Wintersport en bijzondere sporten" hebt afgesloten dan heb je bij een ongeval, die tijdens een bijzondere (winter)sport gebeurt, recht op een beperkte uitkering.
Wat wordt op de Globetrotter Verzekering gezien als bijzondere (winter)sporten?
Dit zijn sporten die een hoger risico met zich meebrengen. Om je even een voorbeeld te geven, skiën en snowboarden zijn geen bijzondere wintersporten. Maar, beoefen je ze off-piste, dan is er wel een verhoogd risico.
Hier volgen nog een aantal sporten met een verhoogd risico: abseilen, bungeejumpen, ijshockey, kite surfing, parachute springen, rodelen, wrak- of grotduiken, etc.
Wat houdt de dekking 'aansprakelijkheid' op de Globetrotter Verzekering precies in?
Het is mogelijk om bij de Globetrotter Verzekering van Allianz Global Assistance een dekking voor aansprakelijkheid af te sluiten. Deze dekking is geldig voor particulieren en geldt niet voor het uitvoeren van betaalde werkzaamheden.
Nederlandse Aansprakelijkheidsverzekering in het buitenland
Als je niet meer in Nederland woont, is de Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren (AVP) vaak niet meer geldig. Volgens de wet woon je niet meer in Nederland als je je uitschrijft bij de gemeente. Met de Globetrotter Verzekering van Allianz Global Assistance heb je de mogelijkheid om dit toch goed te verzekeren. Gedurende je verblijf in het buitenland biedt de verzekering dekking voor aansprakelijkheid tot € 1.000.000.
Wat is verzekerd?
Zoals in de voorwaarden staat omschreven ben je verzekerd voor aansprakelijkheid voor schade die je als particulier hebt veroorzaakt. Om deze voorwaarden nog wat te verduidelijken geven we graag twee voorbeelden.
Voorbeeld 1
Tijdens de reis kom je in een nieuwe stad en kijk je vol bewondering naar alle mooie gebouwen. Daardoor zie je een tafel met souvenirs over het hoofd en je loopt die omver. Dan ben je verzekerd voor de schade die je daarmee hebt veroorzaakt.
Voorbeeld 2
Tijdens de reis besluit je een surfplank te huren. Je valt van de surfplank en deze raakt heel ongelukkig een zwemmer. De zwemmer raakt gewond en stelt jou aansprakelijk voor de geleden schade. Voor die schade ben je met de Globetrotter Verzekering verzekerd.

Wat is niet verzekerd?
Zoals bij iedere aansprakelijkheidsverzekering vergoeden we niet zomaar elke schade. Uiteraard staat dit omschreven in de voorwaarden, maar hier volgen een aantal uitzonderingen:
  • Schade wordt niet vergoed als je niet aansprakelijk gesteld wordt, of als dat wettelijk onterecht wordt gedaan.
  • Het wordt ook niet vergoed als je iets opzettelijk gedaan hebt of als er een andere verzekering is die de schade vergoedt.
  • Schade wordt niet vergoed als er sprake is van seksuele handelingen of als er wapens in het spel zijn.
  • De verzekering dekt geen schade als die voortkomt uit het gebruik van bijvoorbeeld een (huur)auto. In de meeste situaties ben je hier al via de autoverzekering voor verzekerd.
Kan ik medische kosten op de Globetrotter Verzekering meeverzekeren, als aanvulling op mijn basisverzekering?
Je kunt voor medische kosten twee varianten afsluiten.
1) Medische Kosten Aanvullend: als je in Nederland je basisverzekering (zorgverzekering) aanhoudt.
2) Medische Kosten Volledig: als je de Nederlandse basisverzekering niet aanhoudt.

Omdat je Nederlandse basisverzekering meestal een deel vergoedt van je medische kosten in het buitenland (hoeveel ze vergoeden is afhankelijk van je gekozen pakket), is het verstandig om Medische Kosten Aanvullend af te sluiten op de Globetrotter Verzekering. Wat er dan ook gebeurt in het buitenland, je krijgt alles tegen kostprijs vergoed.
In sommige situaties vervalt je recht op een Nederlandse zorgverzekering. Bijvoorbeeld als je gaat werken. Hiervoor heeft het College van Zorgverzekeringen (CVZ) wetgeving opgesteld. Als je geen Nederlandse zorgverzekering meer hebt, dan is de dekking Medische Kosten Aanvullend op je Globetrotter Verzekering niet voldoende. Daarom bieden we de dekking Medische Kosten Volledig aan. Daarmee ben je dus ook verzekerd tegen medische kosten wanneer je geen Nederlandse zorgverzekering hebt.
Ondanks deze factoren ligt de beslissing om je zorgverzekering te laten vervallen altijd bij je zorgverzekeraar. Informeer je daarom hoe zij met jouw situatie om zullen gaan. 
Kan ik medische kosten volledig meeverzekeren op de Globetrotter Verzekering?
Ja, dat is mogelijk. In sommige situaties vervalt je recht op een Nederlandse zorgverzekering. Bijvoorbeeld als je gaat werken. Hiervoor heeft het College van Zorgverzekeringen (CVZ) allerlei wetgeving opgesteld. Als je geen Nederlandse zorgverzekering meer hebt, dan is de dekking Medische Kosten Aanvullend op je Globetrotter Verzekering niet voldoende. Daarom bieden we de dekking Medische Kosten Volledig aan. Daarmee ben je dus ook verzekerd tegen medische kosten wanneer je geen Nederlandse zorgverzekering hebt.
De beslissing om je zorgverzekering te laten vervallen ligt altijd bij je zorgverzekeraar. Voor de zekerheid informeer je daar dus hoe zij met jouw situatie om zullen gaan.  Toch willen wij je alvast op weg helpen. Daarom heeft Allianz Global Assistance dit adviesschema voor je gemaakt. Hierin zie je ook welke Medische Kosten dekking (aanvullend of volledig) je afhankelijk van jouw situatie het best kunt afsluiten.
Moet ik mijn basisverzekering in Nederland opzeggen?
Als je voor langere tijd naar het buitenland gaat, dan vervalt in sommige gevallen je recht op een Nederlandse basisverzekering (je zorgverzekering). Of dit recht vervalt hangt af van vier factoren.
Dit is afhankelijk van:
  1. het land waar je naartoe gaat;
  2. hoe lang je in het buitenland verblijft;
  3. hoe oud je bent;
  4. of je gaat werken.

Ondanks deze factoren ligt de beslissing om je zorgverzekering te laten vervallen altijd bij je zorgverzekeraar. Laat je daarom door je zorg verzekeraar informeren hoe zij omgaan met jouw situatie. Toch willen wij je alvast op weg helpen. Daarom heeft Allianz Global Assistance dit handige adviesschema voor je gemaakt. Hierin zie je ook welke Medische Kosten dekking (aanvullend of volledig) je afhankelijk van jouw situatie het best kunt afsluiten.
Waarvoor kan ik terecht bij de Reisarts van Allianz Global Assistance?
Allianz Global Assistance heeft jarenlange ervaring met het helpen van reizigers over de hele wereld en heeft hiermee kennis opgebouwd van de meest voorkomende medische problemen. Deze kennis hebben de artsen en verpleegkundigen van Allianz Global Assistance omgezet in medische tips. Lees hoe je kunt genezen of, beter nog, kunt voorkomen.

Omdat tips algemeen blijven en niet altijd antwoord geven op jouw specifieke probleem kun je tijdens je reis gebruik maken van de Reisarts van Allianz Global Assistance.
Voorbeelden van vragen waarmee de Reisarts benaderd kan worden zijn:
  • Ik heb enkele dagen last van diarree en het gaat niet over. Moet ik nu naar een dokter gaan?
  • Ik heb Thaise medicijnen gekregen tegen koorts, maar is het vertrouwd om die te slikken?
  • Ik heb huiduitslag en denk dat het zonneallergie is, wat kan ik hieraan doen?
De ervaren artsen en verpleegkundigen van de alarmcentrale van Allianz Global Assistance verstrekken het medisch advies. Zij gaan vertrouwelijk om met medische informatie en verstrekken advies volgens de richtlijnen van het Nederlands Huisartsen Genootschap.

Je kunt gebruik maken van Reisarts middels dit formulier. Als je het formulier hebt ingevuld ontvang je uiterlijk de volgende werkdag een antwoord retour in je e-mail. Je kunt de Reisarts ook telefonisch raadplegen door te bellen met telefoonnummer 020 592 91 41.
Kan ik mijn dekking van de Globetrotter Verzekering wijzigen voor en tijdens mijn reis?
Voor het wijzigen van je dekking is het afhankelijk of je verzekering al is ingegaan.

Voor de reis
Voor de reis kun je altijd je dekking wijzigen. Neem hiervoor telefonisch contact op met Vakantie Zeker
Tel.: 085-30 31 190
E-mail: info@vakantiezeker.nl
ma.-vrij. 8:30-17:30 uur

Tijdens de reis
Als je in het buitenland zit heb je niet altijd de gelegenheid te bellen om je wijziging door te geven. Daarom kun je ook online je wijziging doorgeven via het online wijzigingsformulier. Tijdens de reis kun je de volgende dekkingen wijzigen:
  • Wintersport en bijzondere sporten toevoegen   
  • Dekkingsgebied aanpassen van Europa naar Wereld   
  • Medische Kosten Aanvullend wijzigen in Medische Kosten Volledig
 
Let op, alleen de wijziging van Aanvullend naar Volledig is mogelijk. Het is niet mogelijk om Medische Kosten af te sluiten, wanneer deze niet was afgesloten bij ingang van de verzekering. Als je een dekking tijdens de reis toevoegt wordt deze verrekend over de gehele verzekerde periode.
Heb ik recht op teruggave van mijn premie van mijn Globetrotter Verzekering als ik eerder terugkeer naar Nederland?
Als je eerder terug komt van je reis dan verwacht, heb je recht op premierestitutie. Je krijg dan de premie van de volledig niet verzekerde maanden teruggestort op je rekening.
Je hebt recht op premierestitutie:
  • Als je minimaal een maand eerder terugkomt voor de einddatum van je verzekering.
  • Je geen schadeclaim bij Allianz Global Assistance hebt ingediend.
Hoe sluit ik mijn doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen online af?
Doorlopende reisverzekering online afsluiten? Het afsluiten van een doorlopende reisverzekering met eventueel doorlopende annuleringsverzekering via deze website is heel eenvoudig.
Stel uw doorlopende reisverzekering op basis van je behoeften en budget samen. Vul je persoonsgegevens en de gegevens van de andere verzekerden in en je ziet wat je voor de gekozen dekking doorlopende reisverzekering moet betalen. Als je de doorlopende reisverzekering daadwerkelijk wilt afsluiten, kies je voor doorlopende reisverzekering afsluiten en geef je aan op welke wijze je wilt dat de premie betaald moet gaan worden. Bijvoorbeeld via bankoverschrijving of automatische incasso. Je kunt de premie van je doorlopende reisverzekering via automatische incasso per maand betalen, indien het maandelijks premiebedrag voor uw doorlopende reisverzekering tenminste 5 euro bedraagt.
Tot welke leeftijd zijn kinderen op de doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen gratis meeverzekerd?
Bij deze doorlopende reisverzekering zijn kinderen zijn tot 5 jaar gratis meeverzekerd. Bepalend is de ingangsdatum van de verzekering. Is het kind op de ingangsdatum van de verzekering nog geen 5 jaar oud, dan is zij/hij gratis meeverzekerd. Zo sluit je je doorlopende reisverzekering lekker voordelig af.
Voor hoeveel dagen ben ik maximaal aaneengesloten verzekerd op de doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen?
Het is afhankelijk van het type doorlopende reisverzekering voor hoeveel dagen je maximaal verzekerd bent bij onze doorlopende reisverzekering.
Bij de doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen met basisdekking is dat maximaal 60 dagen, bij de comfort variant is dat 90 dagen en bij de doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen met optimaal dekking is dat 180 dagen. 
Is het verstandig extra geneeskundige kosten mee te verzekering op mijn doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen?
Het is altijd verstandig extras geneeskundige kosten mee te verzekeren. Zeker indien je een vakantie buiten Europa hebt geboekt, is dit aan te raden.
Waarom zou ik mijn doorlopende reisverzekering bij Europeesche Verzekeringen afsluiten?
Beste reisverzekeraar
Europeesche Verzekeringen is sinds 1920 de specialist in reisverzekeringen. De Europeesche is tevens de oudste reisverzekeraar van Nederland.

De alarmcentrale van de Europeesche biedt wereldwijde hulp en is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. U kunt ook in het buitenland rekenen op snelle en professionele hulp

Snelle uitbetaling bij schade
Europeesche staat bekend om haar snelle schadeafhandeling. Indien u bijvoorbeeld bagageschade heeft, kunt u deze online of telefonisch melden en wordt deze in de meeste gevallen binnen twee werkdagen uitbetaald.

Kinderen tot 5 jaar zijn gratis meeverzekerd

Personal Service
In geval van diefstal van uw bankpassen kunnen deze via de Personal Service van de Europeesche snel worden geblokkeerd. De Personal Service biedt nog veel meer voordelen.
Euopeesche Verzekeringen en de Europeesche Hulplijn?
De Europeesche Hulplijn van Europeesche Verzekeringen is er voor verzekerden van Europeesche die met spoed hulp nodig hebben. U kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week een beroep doen op de Europeesche Hulplijn. Ook in het geval u een doorlopende reisverzekering hebt afgesloten bij Europeesche kunt u een beroep doen op deze hulplijn.
Bel +31 20 65 15 777.

Wanneer een beroep doen op de Europeesche Hulplijn?
In ieder geval als er sprake is van:
  • ziekenhuisopname
  • indien u noodgedwongen naar huis moet terugkeren
Noteer voordat u de Hulplijn belt het telefoonnummer waarop u te bereiken bent, de plaatsnaam waar u bent, hotel, appartement, vakantiehuis of ander adres verblijfplaats en houd altijd uw verzekeringspas bij de hand.
Zijn sporten, zoals duiken en raften, gedekt op de doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen?
Bij het beoefenen van reguliere sporten op reis ben je verzekerd.

Je hebt alleen voor Skiën en snowboarden een aanvullende dekking nodig; dit is de dekking 'Skiën en Snowboarden'. Deze rubriek zorgt ervoor dat de overige verzekerde rubrieken (zoals bijvoorbeeld bagage, geneeskundige kosten en ongevallen) ook geldig zijn tijdens de wintersport.

Je bent niet verzekerd tijdens solo- of wedstrijdvaren op zee, skispringen of speed skiën, voorbereiding op of deelname aan snelheidswedstrijden met motorrijtuigen of het meedoen aan een racecursus. Als je op vakantie een keer gaat bungeejumpen of paragliden ben je daarvoor wel verzekerd, mits je geen onverantwoorde risico's neemt. Bijzonder gevaarlijke of risicovolle activiteiten zijn ook niet verzekerd. Wij beschouwen een activiteit als gevaarlijk of risicovol wanneer je niet bekend bent met deze activiteit en niet deskundig wordt begeleid.
Welke landen vallen onder de Europadekking van de doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen?
Onder de Europadekking valt het werelddeel dat oostelijk loopt tot aan de Oeral en de Kaukasus inclusief Georgië, Armenië en Azerbeidzjan, en westelijk tot en met IJsland, Madeira, de Azoren en de Canarische Eilanden. Daarnaast geldt de verzekering ook voor Cyprus en de niet-Europese landen aan de Middellandse Zee: Turkije, Marokko, Tunesië, Algerije, Egypte, Israël, Libië, Syrië en Libanon.
Is de doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen geldig als ik naar een gebied reis met negatief reisadvies?
Het negatief reisadvies heeft geen directe invloed op de geldigheid van je verzekering. Wat wel belangrijk is om te weten: schade die ontstaan is door molest is nooit verzekerd. Ook niet als er geen negatief reisadvies geldt.
Met molest bedoelen wij:
  • een gewapend conflict,
  • burgeroorlog,
  • opstand,
  • binnenlandse onlusten of
  • oproer.
Moet ik op de doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen ziektekosten die ik op vakantie maak zelf voorschieten?
Ja, je schiet medische kosten op reis zelf voor als het om kleine bedragen gaat. Bij ziekenhuisopnames in het buitenland geeft de Europeesche Hulplijn vaak een garantverklaring af. De verwerking en betaling van de medische nota's lopen dan via de Europeesche Hulplijn. Je kunt altijd met de alarmcentrale contact opnemen om jouw situatie en mogelijkheden te bespreken.
Ik heb een doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen en mijn bagage is beschadigd. Wat moet ik doen?
Reis je met het vliegtuig, de trein, de boot of de bus en raakt je bagage zoek of beschadigd? Dat moet je dat onmiddellijk bij de vervoerder melden en hem een rapport laten opmaken. Na je reis moet je een schadeformulier naar ons opsturen, incl. het rapport. Je moet aantonen dat de vermiste of beschadigde bagage in je bezit was. Dat kan bijvoorbeeld met nota’s of met afschriften van de bank.
Wat moet ik doen als ik mijn paspoort of identiteitskaart kwijt ben in het buitenland?
Ben je in het buitenland je paspoort of identiteitskaart kwijtgeraakt? Meld dit dan zo snel mogelijk bij de plaatselijke politie. Vraag daarna meteen een nieuw paspoort of tijdelijk reisdocument aan (noodpaspoort of laissez-passer). Hiermee kun je terug naar Nederland reizen. Deze aanvraag doe je bij de Nederlandse ambassade of het consulaat. Bij terugkomst in Nederland moet je (meestal) ook aangifte doen bij de Nederlandse politie.

Heb je een bagagedekking, dan betalen wij de redelijke en noodzakelijke kosten voor een nieuw document; zoals de kosten voor een nooddocument, de taxikosten naar de ambassade en het nieuwe paspoort.
Welke documenten moet ik overleggen voor een nieuw paspoort of tijdelijk reisdocument (noodpaspoort of laissez-passer) aan te vragen in het buitenland?
Houd er rekening mee dat je gegevens eerst gecontroleerd moeten worden bij de instantie waar je verloren of gestolen reisdocument is afgegeven. Pas daarna kan een noodpaspoort of laissez-passer worden verstrekt door een ambassade. Dat betekent dat het vaak niet mogelijk zal zijn om dit document op dezelfde dag al af te geven.
Wil je een noodpaspoort of laissez-passer aanvragen? Dat kan op werkdagen. Neem de volgende documenten mee naar je afspraak met de ambassade of het consulaat:
  • Een volledig ingevuld paspoortaanvraagformulier.
  • Een volledig ingevulde Verklaring vermissing reisdocument.
  • 2 pasfoto’s die voldoen aan de Nederlandse voorwaarden.
  • Indien beschikbaar: andere identiteitsbewijzen zoals een identiteitskaart of Nederlands rijbewijs of kopieën hiervan.
  • Indien beschikbaar: een kopie van het verloren of gestolen reisdocument. Tickets voor je verdere reis wanneer je deze aflegt per vliegtuig, trein en/of boot.
  • Indien beschikbaar: een politierapport waarin het verlies of de diefstal van je reisdocument vermeld staat.
  • Bewijs dat je je reis niet kunt uitstellen en/of bewijs dat je toerist bent.
  • Indien je een nooddocument aanvraagt voor een minderjarige: bewijs van toestemming door de ouder(s) of voogd(en) en kopieën van de paspoorten van de ouder(s) of voogd(en).
Voor het aanvragen van je nooddocument moet je leges betalen.
Wanneer moet ik mijn schade melden aan de Europeesche?
Meld bij thuiskomst je schade via een schadeformulier op onze website. Bewaar alle nota's. Bewaar het aangiftebewijs van de politie, van de vervoerder of de verklaring van de reisleider/hoteleigenaar. Als je een onherstelbaarheidsverklaring of reparatienota krijgt, bewaar deze dan ook.
Ik heb een doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen. Hoe vind ik een dokter / ziekenhuis in het buitenland?
Heb je een dokter nodig? Bel dan met de Europeesche Hulplijn: +31 (0)20 - 651 57 77 (24 uur per dag bereikbaar). Zij verwijzen je dan naar een betrouwbare dokter. Vraag de dokter altijd om een rekening waarop alle kosten apart vermeld zijn.

Lang op reis of wereldreis ? Indien je een wereld reisverzekering of Lang op reisverzekering wilt afsluiten, is het belangrijk dat je de juiste wereld reisverzekering kiest. Dit geldt ook indien je een kortlopende of doorlopende annuleringsverzekering of reisverzekering wilt afsluiten. Deze meest gestelde vragen helpen je bij de juiste keuze van je wereldreis reisverzekering of Lang op reisverzekering.

Ofschoon wij  deze rubriek " meest gestelde vragen reisverzekering wereldreis" met de meeste zorg hebben samengesteld, kunnen er geen rechten aan worden ontleend. Voor vragen over de wereldreis reisverzekering of Lang op reisverzekering zijn we je graag van dienst.