Schade reisverzekering wereldreis melden

Zo meld je een schade bij ons

Heb je een schade gehad? Bij ons kan je je schade volledig digitaal melden. Vul het formulier onderaan deze pagina zo volledig mogelijk in en klik daarna op verzenden.

Afhandeling

Zodra de verzekeraar je schadeclaim heeft ontvangen, wordt deze in behandeling genomen. Als de verzekeraar meer informatie nodig heeft, zullen zij contact met je opnemen. In sommige gevallen, bijvoorbeeld als het schadebedrag hoog is, schakelen zij een onafhankelijke expert in. Deze expert stelt de aard en de omvang van de schade vast.
Ben je het niet eens met het oordeel van de expert? Dan kun je altijd zelf een tweede expert inschakelen. Zo’n tweede expert wordt een contra-expert genoemd. Krijg je gelijk dan betaalt de verzekeraar een aanvullende vergoeding en ook de kosten van de experts. Is dit niet het geval, dan zijn de kosten van de contra-expert voor jezelf. Meer informatie over het inschakelen van een contra-expert vindt je in de voorwaarden van je verzekering.

Schadevergoeding

Heb je recht op een schadevergoeding? Dan vergoeden de verzekeraar de schade zo snel mogelijk.
Eerst zal de verzekeraar met een brief laten weten dat je voor schadevergoeding in aanmerking komt en wat de hoogte van de vergoeding is. Daarna duurt het over het algemeen maximaal 5 werkdagen voordat het uitgekeerde bedrag op je Nederlandse bankrekening staat. Heb je een buitenlandse rekening? Reken dan op maximaal 10 werkdagen.

Geen schadevergoeding

Heb je geen recht op schadevergoeding of alleen gedeeltelijk? Dan wijst de verzekeraar je schade (deels) af. Je ontvangt hierover van de verzekeraar een bericht.
Ben je het niet eens met die afwijzing? Dan kun je ons dit laten weten. In dat geval zullen wij de afwikkeling door de verzekeraar beoordelen en je laten weten of het het met het standpunt van de verzekeraar wel of niet eens zijn. Wanneer wij het oneens zijn met de (gedeeltelijke) afwijzing, zullen wij hierover contact opnemen met de verzekeraar en alsnog proberen je schade vergoed te krijgen.
De verzekeraar laat je vervolgens weten of je alsnog een schadevergoeding krijgt, of dat zij bij hun standpunt blijven. Dit is dan hun definitieve standpunt. Ben je hier dan nog steeds niet mee eens, dan kun je hier via de klachtenprocedure van de verzekeraar, hierover een klacht indienen.

Vakantie Zeker is een onderdeel van Recreatie Zeker. Wij nemen uitsluitend schademeldingen van eigen klanten in behandeling.  Je kunt controleren of je klant bent van Recreatie Zeker/Vakantie Zeker door je polis te raadplegen. Ben je klant van Recreatie Zeker/Vakantie Zeker meldt dan je schade via het formulier op deze pagina.

Schademeldingsformulier

  •  
  •  
  •  
  •  
 
De velden met een * zijn verplicht

Klachten

Wij doen er alles voor om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. U mag van ons verwachten dat wij onafhankelijk voor u de verschillende verzekeraars met elkaar vergelijken en u het advies geven wat zo goed mogelijk past bij uw wensen en verwachtingen. Mocht u desondanks klachten hebben over onze dienstverlening, vragen wij u ons dit direct te laten weten. Wij zullen ons uiterste best doen om uw klacht zo snel mogelijk op te lossen.
Mocht u menen dat wij niet adequaat op uw klacht hebben gereageerd, dan kunt u zich wenden tot: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), Postbus 93257, 2509 AG Den Haag. Ons aansluitnummer bij Kifid is 300.016203.
Natuurlijk komen wij in eerste instantie graag met u tot een oplossing!